Velkommen til vuggestuen

Vuggestuen er normeret til 60 børn i alderen 0 - 2,9 år, som er fordelt på 5 stuer:

Boblerne, Klatremusene, Spilopperne, Spirrevipperne og Tumlingerne.

I vuggestuen mødes det enkelte barn med varme, omsorg og forventninger tilpasset barnets formåen. Vi har fokus på den sproglige udvikling, en stærk relation og barnets deltagelse i fællesskabet. Børnene favnes af voksne, der skaber en tryg dagligdag i kendte rammer, hvor der tages hensyn til det enkelte barns behov. Hverdagsaktiviteterne gør børnene glade for sang, musik og bevægelse. Mens vores læringsmiljøer skaber gode og varierede udviklingsmuligheder for børnene.

Vi kommer ud, leger, udforsker og oplever naturen – både på legepladsen og i nærområdet. Vi gør ligeledes brug af hverdagens rutiner, da de skaber en genkendelig struktur og hjælper barnet til at blive mere selvstændigt. Kort sagt skaber vi nogle rammer, som giver det enkelte barn mulighed for kontinuerlig læring – at udvikle sig til et helt og socialt menneske.

I vuggestuen er der en madordning. Vores helt eminente kok fremtryller de mest lækre og nærende retter. Samtidig formår hun at få maden til at understøtte de pædagogiske temaer, der arbejdes med.

Vuggestuefolder rev. 19.01.23

Shape Created with Sketch.

Fri for mobberi forældretips

Shape Created with Sketch.