Bevægelse

Børnehuset Brændgård blev i 2013 certificeret idrætsinstitution.

Børns udvikling foregår igennem leg, bevægelse og idræt, hvilket er essensen af, hvad pædagogisk idræt handler om.  Formålet er, at børnene, gennem pædagogisk idræt vil opnå en endnu større glæde og begejstring i forbindelse med fysisk aktivitet og bevægelse.

Børnene introduceres til aktiviteter og lege, som vil blive op- eller nedjusteret, så de passer til den enkelte aldersgruppe, for at alle børn får mulighed for at deltage på eget niveau.

Pædagogisk idræt handler ikke kun om at bevæge sig, men også om at få skabt gode sociale relationer samt gode udviklingsbetingelser for det enkelte barn.

Pædagogisk idræt er derfor et relevant redskab i hverdagen.

Børn lærer med deres krop, hvilket stiller krav til, at vi som personale formår at imødekomme børnenes behov for et motorisk udfordrende miljø, hvor de hele tiden kan blive klogere på egen krop og kompetencer.